TEOLOGIJA TIJELA - DUHOVNA OBNOVA ZA MLADE

TEOLOGIJA TIJELA – DUHOVNA OBNOVA ZA MLADE

„Ti si jedinstven i svet, stvoren za zajedništvo i imaš smisao!“

U Zenici, u Katoličkom školskom centru „Sveti Pavao“ se 05. prosinca održala duhovna obnova za mlade koji na različite načine u Vrhbosanskoj nadbiskupijI rade i sudjeluju u aktivnostima za mlade. Tema duhovne obnova bila je tema koja je često zapostavljena, ali vrlo značajna za mlade; Teologija tijela. Don Damir Stojić, studentski kapelan Zagrebačke nadbiskupije vodio je duhovnu obnovu i svetu Misu poslije obnove. Mladi su bili oduševljeni njegovim predavanjem.
Duhovna obnova je počela u 11 sati, a sastojala se iz dva bloka predavanja, nakon prvog bloka uslijedila je pauza, te drugi, malo „grublji“ blok. Nakon predavanja mladi su imali priliku za svetu ispovijed, a zatim je slavljena i zajednička Misa u crkvi Sv. Ilije. Na duhovnoj obnovi sudjelovalo je stotinjak mladih i desetak svećenika.
Tu su bili pristutni vijećnici Vijeća za mlade Vrhbosanske nadbiskupije, momčadi KMNL-a, animatori, članovi predsjedništva Udruge katoličkih studenata Emaus, djelatnici Nadbiskupijskog centra za pastoral mladih „Ivan Pavao II.“, skupina mladih zaduženih za Taize susrete, predstavnici FRAME, te studentski zbor Emaus koji je animirao svetu Misu.

Samo predavanje „Teologija tijela“ nikoga nije ostavilo ravnodušnim. Don Damir nam je na samom početku rekao da je ovo neobičan naslov „Teologija tijela“, da su to dvije riječi koje možda naizgled i ne idu zajedno, ali da je pokojni papa Ivan Pavao II. rekao da one idu jedna s drugom. Mi često mislimo da je tijelo nešto loše i da nema nikakve veze s Isusom. Međutim, don Damir kaže da ako je Bog uzeo tijelo, onda tijelo nešto znači, a ako je Bog umro i sa sobom odnio i svoje tijelo onda mi moramo razmišljati o našim tijelima. Da je tijelo nešto loše Bog ga sigurno ne bi uzeo. Onda se mi moramo zapitati kako se odnosimo prema našem tijelu i tijelima drugih osoba. Što je riječ o tjelesnosti i spolnosti mi često ne znamo. Sve što smo naučili naučili smo na „baušteli“, tj. u školi, na igralištu, u časopisima i na internetu. Oni koji su nam o toj temi trebali nešto govoriti, tj. naši roditelji i učitelji, oni su bili grubi ili su nas ignorirali kada smo im postavljali pitanja. Onda se, kaže don Damir, pitamo kako pravilno razumijeti spolnost i tjelesnost kada nam oni koji nas vole i ljube ne govore ništa, a sve što učimo od društva, tj. o tjelesnosti učimo na „baušteli“.
Ivan Pavao II. je dok još nije postao papa često razgovarao sa studentima i primijetio je da svi oni imaju isti problem: kako se odnositi prema tjelesnosti.
On je dugo razmišljao o tome i napisao je Katehezu o tjelesnosti koja je ponovo izrekla one istine koje Crkva ima, ali ih ne zna uvijek na pravi način izreći.
Malu kritiku don Damir je uputio i svećenicima koji često kada se spremaju za propovijed koriste internet i prepričavaju ono što je netko rekao ili što je netko nekome rekao. Međutim, Ivan Pavao II. se vraća Bibliji i u njoj traži odgovore kako bi pomogao mladima. Biblija je original svega onoga što drugi prepričavaju.
Ivan Pavao II. nam govori da ukoliko želimo ostvariti sadašnji trenutak moramo odgovoriti na dva pitanja, a ta pitanja su: Tko sam ja i kamo odlazim. Mi ne znamo tko smo niti kamo odlazimo, pa kako onda živjeti.

Prema njemu postoje 3 bitne istine o svakom čovjeku: svaki čovjek je jedinstven i svet, mi smo stvoreni jedni za druge i za zajedništvo i svi imamo smisao utkanu u nama.
Nažalost, mnogo je mladih ljudi koje ne znaju za ove istine, pa ne vole sebe, ne mogu biti dio zajedništva, a često ne pronalaze niti smisao u svojim životima.
Ovo su prekrasne istine kojih moramo biti svjesni.
Promatrajući Evino tijelo Adam je vidio smisao svoga tijela, a sav naš život ima itekakav smisao.
Kada iz svog života izbrišemo jedinstvenost i svetost onda postanemo samo predmeti za naš užitak.
Don Damir nam je odgovorio, odnosno potaknuo nas na razmišljanje o tome tko smo, a sljedeće njegovo pitanje je bilo kamo odlazimo.
Podsjetio nas je da mi sadašnji trenutak oblikujemo uvijek prema budućnosti, tako da nas jedan budući događaj oblikuje sada. Međutim, mi često uopće ne razmišljamo o budućnosti i ne pitamo se što će biti poslije i kakve posljedice imaju naši sadašnji postupci.

Ivan Pavao II. nas podsjeća na razmišljanje o smrti, jer razmišljanjem o smrti razmišljamo i o onome što će se dogoditi nakon smrti, mi svojom ovozemaljskim životom oblikujemo svoj život nakon smrti. Međutim, ljudi se nažalost često boje razmišljati o tome, posebno mladi čovjek.
Ivan Pavao II. kaže da dobro razmislimo kako sada živimo, jer sve što sada radimo odrazit će se na život nakon smrti.
Ovim riječima je don Damir završio prvi blok svog predavanja, a u drugom bloku govorio je još konkretnije o Teologiji tijela.
Bog je prošao svaku fazu našega života, On je začet, rođen, prošao je period adolescencije i odrastanja. On je time posvetio svaki dio našega života. Don Damir kaže: „Bog se objavio s tijelom, to znači da sam ja stvoren na Njegovu sliku i priliku, to znači da i ja imam mogućnost da budem svet, da budem teologija.“
Isus ne samo da je prošao sve faze života, On je bičevan i mučen za nas, a time je posvetio i patnju i pokazao nam da je i ona sastavni dio našega života.
Kada govorimo o teologiji tijela postvaljamo si jedno bitno pitanje, a to je: što je ljubav. Za nas kršćane postoji jedna definicija da je Bog ljubav. Međutim, kada na internetu u google ukacamo riječ ljubav ili love onda shvaćamo ukoliko je svijet iskrivio i zloupotrebio ovu riječ.
Don Damir nam govori da je slika Božje ljubavi ona ljubav koja je slobodna i trajna, te otvorena prema životu. Ljubav je samo ako volimo bez obzira na sve i ljubav ne postavlja nikakve uvijete.

Bog je ljubav,a mi smo stvoreni na Njegovu sliku što znači da smo i mi pozvani stvarati i ljubiti, Bog to radi profesionalno, a mi smo samo amateri. Dva su načina da se to ostvari, a to su brak i celibat. Brak je ikona Presvetog Trojstva, a celibate je znak kraljevstva Božjeg na zemlji.
Postoje mnoge stvari koje nam nisu jasne kada govorimo o tjelesnosti, razlog tome je što je to oduvijek bila tabu tema i što nam se nitko nije usudio to objasniti.
Jedna od stvari koji nam don Damir objašnjava, a koju većina mladih nije znala jeste da Crkva smatra bračni čin kao nešto sveto i nešto lijepo. Ivan Pavao II. je govorio da je trenutak bračnog čina trenutak kada muž i žena postaju jedno. Crkva vjeruje da oni u tom trenutku oponašaju na svoj način Presveto Trojstvo, oni se ljube i stvaraju. Seks je nešto sveto, a katolička Crkva nema ništa protiv toga. To je čin tako svet jer muž i žena surađuju u stvaranju. Upravo zbog toga Crkva govori da je bitno s kim i kako se događa taj čin, jer je svet.

Ivan Pavao II. ide i korak dalje, te govori da ako je taj čin svet onda su i spolni organi sveti, oni su Božji autogram na nama. Međutim, mi smo svjesni da svijet ismijava i gazi svetinju, pa tako ni u jednom jeziku ne postoji toliko pogrdnih riječi za nešto kao za spolne organe.
Bračni par je putokaz prema nebu. Muž i žena su jedni drugima putokaz, a svatko od njih voli Isusa najviše i oni se ne smiju klanjati jedni drugima. Tek kada shvate da je Isus prvi u njihovim životima onda su spremni jedno za drugo. Redovnički život je znak neba na zemlji, ono što će biti na nebu svećenici pokušavaju živjeti sada.
Lažni proroci 21. stoljeća govore da je seks nešto dobro i sve se danas prodaje pomoću ljudskog tijela i iskorištavanja tjelesnosti, međutim za nas kršćane seks je nešto sveto. Ova istina je nebeska i moramo slijediti zakon postupnosti, tj. često padamo, ali se moramo uvijek iznova ustati i kreniti prema našem cilju, prema nebu.

Na kraju nam je don Damir rekao da se ne smijemo bojati, jer nema razloga za strah, mi smo već pobijedili samo moramo zakoračiti u nebo. A nama mladima je rekao da se često ispovijedamo i sa svim svojim pitanjima dođemo svojim svećenicima i duhovnim asistentima, jer oni su za nas tu.
Predavanje je bilo jako zanimljivo i navelo nas je na razmišljanje i potaknulo na raspravu. Mi mladi se nadamo da će svećenici češće s nama razgovarati na ovaj način i o ovim temama kako bi nam mnoge stvari bile jasnije i kako bismo uvijek iznova mogli reći ne svim lažnim prorocima ovoga svijeta.

Kategorija: